ORZOT

Kad sam počeo razmišljati o "recesijskoj kužini", prvo što mi je palo napamet je orzo (ječam). Ova, vrlo nepravedno zapostavljena žitarica, od davnina je bila osnova sirotinjske kuhinje. Pšenica je bila skupa, kukuruz je došao kasnije, a orzo se mogao uzgajati na svim podnebljima.

Inače sam pobornik hrane koju treba sažvakati, pa mi obični rižoti, bez obzira što ih volim, u zadnje vrijeme postaju dosadni. Neretvanske svadbe su nezamislive bez dobrog telećeg rižota. Uistinu izvrsna stvar, ali pogledajte malo bolje kako ljudi jedu. GUTAJU! Kao galebovi, stave zalogaj u usta, promrmljaju i progutaju. I sam sam bio takav, pa znam o čemu pričam.

Ovo je prilika za nešto vrlo jednostavno, ukusno i hranjivo. Nešto što se mora prožvakati, i što postaje ukusnije što se duže žvače. Napravio sam samo mali "twist", radi svoga zeta mesojeda, a i da ispraznim ostatke iz dubinskog hladnjaka.


Orzot

Sastojci:
25 dkg orza (1 veća šalica)
1 paprika
2 mrkve
1 kapula
2 česna luka
2 pomidore (bez špica)
1 struk peršina
1 struk celera
komad pancete
2 kobasice narezane na kolutove
20 dkg kuhanog mesa narezanog na kockice (obično ostaci od juhe)
2 šprica bijelog vina
sol, papar, lovor, origano

Priprema:
Orzo isprati u hladnoj vodi i namočiti uru-dvi u mlakoj. Svo povrće nasjeckati na kockice. Pancetu isto. Na 2 žlice maslinovog ulja najprije par minuta zažutiti kapulu, papriku i pancetu, te jedan veći list lovora. Kad panceta pusti, a kapula postane staklasta, dodati celer i mrkvu. Mješati par minuta i dodati ocijeđeno orzo. Miješati par minuta dok ne upije svo ulje i poštrapati s vinom. Ne pretjerivati. Kad vino ispari, za par minuta, dodati pomidoru, luk, origano i peršin. Opet par minuta promiješati, te podliti s litrom vode. Posoliti s kućarinom soli i pustiti da lagano kuha poklopljeno na srednjoj vatri. Ako je prejaka vatra, smanjiti. Nakon po ure dodati meso i kobasice. Kuhati još po ure ili dok se orzo ne raskuha. Po potrebi dodati još vode, taman da izgleda kao malo tekućiji rižot.
Posuti parmezanom ili sitno sjeckanim peršinom.



Primjedbe

Popularni postovi