KREMA OD TIKVE

Apsolutno i potpuno me fasciniraju tikve. Male, velike, goleme, žute, zelene, ukrasne... Tisuće veličina i oblika, ponekad smiješne, ponekad nezgrapne i ružno bradavičaste. Od malih nogu gledam kako se uzgajaju u neretvi za prehranu svinja. Nikad nisam vidio da ih netko jede, a na sve moje upite dobijao sam samo prezrive osmijehe i mahanje glavom.

"Mali, to je za gudine. Otkud ti takve gluposti da bi mi to jeli."

Dolazak u Zg mi je otvorio oči, a i apetit. Nakon prve bućnice, slane, pa slatke, potpuno sam se zaljubio u njih. Prvi put kad sam skuhao juhu, postala je jedna od omiljenih zimskih, utješnih juha. Eksperimentiranjem s makrobiotikom upoznajem fenomenalne Hokkaido tikve. Ipak, najdraža mi je "turkinja", ona spljoštena zelena, izraženih "feta", iznutra krvavo narančasta, koja tako predivno miriše, pečena u pećnici, ili pržena u tavi.

Nadam se samo da će i moji neretljani spoznati ljepotu i kvalitetu ovog povrća. Kad već uzgajaju tikvice i kukumare, razlika je minimalna. Još kad saznaju da se tikve mogu čuvati 3-4 mjeseca na hladnom i suhom...

p.s. Isprobano na ranču kod Čambera. Rezultati izvrsni.


Krem juha od tikve

Sastojci:
1/2 muškatne tikve (cca 1/2 kg)
1 kumpir
1 mrkva
1 kapula
komadić celera, peršin
1.2 l pileće juhice
1 žlica maslaca
1 žlica maslinovog ulja
muškatni oraščić
majčina dušica
sol, papar

Priprema:
Na maslinovom ulju najprije rastopite maslac. Zatim ubacite sitno nasjeckanu kapulu, mrkvu i celer. Puno miješajte i kad kapula zacakli ubacite na kockice nasjeckani kumpir i tikvu. Miješajte par minuta, dodajte malo majčine dušice i podlijte juhom. Kad zavrije, smanjite vatru i napola poklopite. Kuhajte 20-30 minuta, dok se kumpir i tikva gotovo ne raspadnu. E sad, štapnim mikserom ili još bolje stojećim, usitnite sve dok ne dobijete kremu. Ja obožavam da je gusta skoro kao parfe, da ne curi sa žlice. Posolite i popaprite po guštu, i naribajte mrvičak muškatnog oraščića. Poslužite s kiselim vrhnjem ili par kapi bućinog ulja.


Primjedbe

Popularni postovi