FRITAJA DO JAJA

PROLJEĆEEEEEEE!
Obožavam kad dani zatople, jutra su još friška, a prirodom se probude, biljke, cvijeće, mirisi. Već početkom ožujka lovci na divljač se oboružaju noževima i krenu u potragu za prvim mladim samoniklim biljkama. Kostriš, žutinica, maslačak, kuke, šparoge... Jednom riječju - mišanca!

Kad se samo sjetim, koliko smo prije znali krstariti po pustim metkovskim poljima i livadama, i brati svašta nešto. Ja sam najviše pridonosio količinski, a najmanje kvalitativno. Uvijek sam brao najveće, najljepše i nažalost najstarije biljke, obično već nejestive. A kad bi Kore napravila mišancu, skuhala par jaja utvrdo, ubijao sam se u tim blago gorkastim okusima. Obožavam mišancu! Ruku na srce, nikad nisam naučio raspoznati mlade biljke i uvijek me bilo strah da ne uberem nešto otrovno. Iz tog razloga, skoncentrirah se na kuke i šparoge, koje su broj jedan svakog poznavatelja divljine.

Iako je život u Zg-u pravi gradski, nemalo sam se iznenadio pronašavši izvrsne lokacije s prekrasnim kukama. Naravno, ne u Prečkom ili Dubravi, već malo podalje grada, po samoborskom gorju, turopoljskim šumama, ma gotovo svuda. Vjerojatno ih ne bih nikad ni primjetio, da me Darko, frend hercegovac, nije poveo jedan dan u "lov". Mislio sam da me zafrkava. Nisam mogao vjerovati, ali nabrali smo punu vrećicu i slavodobitno, kao pravi muškarci lovci, donijeli svojim ženama da to poubijaju u tavu, s nekakvim animalnim dodacima. Pala je epska fritaja! Do jaja!

Za Uskrs smo se prošetali malo do rodbine, na brdo iznad... OPSALA! Ne smijem otkriti lokaciju. A ne!
Dakle, nabrali kuka i šparoga, maznili komadićak domaće pancete iz pušare, ukrali par jaja direktno ispod domaće kokoši i .... ma znate već!


Fritaja od kuka i šparoga


Sastojci:
1 vezica divljih kuka i šparoga (ne mora cijela, ali bahatimo se)
1 mala kapulica
komadić pancete
2-3 jaja
suhi bosiljak
sol, papar


Priprema:
Očistite dobro kuke i šparoge, otkinite tamo gdje same pucaju. Kukama maknite listiće do sredine visine, jer oni gorče. Sad obično razlomim na komadiće dužine palca, ne volim presitno, te stavim kuhati u posoljenu vrelu vodu, najprije donje dijelove par minuta, a zatim vrhove. Kad je skoro gotovo, paziti da se ne prekuha, izvaditi i ocijediti. U tavu, na žlicu dvi maslinovog ulja, baciti nasjeckanu kapulu i pancetu. Kad kapula uvene, panceta zacakli i zamiriše, ubacite travice. Obložite kuke i šparoge uljem, kratko, i dodajte umućena jaja. Lagano pospite bosiljkom, soli i paprom. Kad je jaje gotovo, ovisno o ekipi, poslužite direktno u tavi, pa nek svi grabe. Vino obavezno, ali može i bevanda!

Primjedbe

Popularni postovi